• Slide Image 1 Title | Welcome to D5 Smartia Theme, Visit D5 Creation for Details

    You can use D5 Smartia for Black and White looking Smart Blogging, Personal or Corporate Websites. This is a Sample Description and you can change these from Samrtia Options
  • Slide Image 2 Title | Welcome to D5 Smartia Theme, Visit D5 Creation for Details

    You can use D5 Smartia for Black and White looking Smart Blogging, Personal or Corporate Websites. This is a Sample Description and you can change these from Samrtia Options
  • Slide Image 3 Title | Welcome to D5 Smartia Theme, Visit D5 Creation for Details

    You can use D5 Smartia for Black and White looking Smart Blogging, Personal or Corporate Websites. This is a Sample Description and you can change these from Samrtia Options

西安2021娱乐微信

now browsing by tag

 
 
Posted by: | Posted on: June 12, 2021

Spring just as sombre for independent press four years after Black Spring crackdown

first_img News Help by sharing this information May 6, 2020 Find out more Follow the news on Cuba RSF_en Receive email alerts RSF and Fundamedios welcome US asylum ruling in favor of Cuban journalist Serafin Moran Santiago New press freedom predators elected to UN Human Rights Council Four years after the crackdown of 18 March 2003, Cuba continues to the world’s second biggest prison for journalists, with a total of 25 currently held. Reporters Without Borders called for their release at a demonstration today at the international tourism trade fair in Paris. Organisation October 12, 2018 Find out more March 15, 2007 – Updated on January 20, 2016 Spring just as sombre for independent press four years after Black Spring crackdown News October 15, 2020 Find out more News CubaAmericas Cuba and its Decree Law 370: annihilating freedom of expression on the Internet Four years after the March 2003 crackdown, Cuba still has 270 prisoners of conscience including 25 journalists, which makes the island the world’s second biggest prisoner for the press after China, Reporters Without Borders said today, after staging a protest at Cuba’s stand in the international tourism fair in Paris.The human rights situation has shown no improvement since Fidel Castro officially transferred power to his brother Raúl on 31 July of last year. In fact the repression has worsened since the autumn, with an increase in attacks, searches and arrests of independent journalists.Some 30 Reporters Without Borders activists demonstrated today in front of Cuba’s stand at the tourism fair in Paris, unfurling banners, putting up posters and demanding the release of the 25 journalists detained in Cuba. Wearing black T-shirts with the words “Cuba = prison,” they covered the stand with adhesive black stripes symbolising the bars of a prison. Reporters Without Borders also demonstrated in front of the Tunisian and Egyptian stands.Whether or not they are imprisoned, Cuba’s independent journalists have been having a particularly trying March. Twenty of them, who have been held ever since the March 2003 “Black Spring” and who are serving jail terms ranging from 14 to 27 years, continue to be mistreated by their guards and their health has suffered.Juan Carlos Herrera Acosta of the Agencia de Prensa Libre Oriental (APLO), a small independent news agency, is regularly beaten by the guards at Kilo 8 prison in the central city of Camagüey. Along with 17 other detainees, he began a hunger strike on 7 March in protest against prison conditions and to draw attention to his state of health, and to that of two of his colleagues, Alfredo Manuel Pulido López of the El Mayor news agency and Normando Hernández González, the head of the Colegio de Periodistas Independientes de Camagüey (CPIC). Hernández, who is in Camagüey’s Kilo 7 prison, has tuberculosis but is not receiving the necessary treatment. He has been refusing to take food since 4 March.Laura Pollán Toledo complained to the interior ministry on 7 March about the way her 64-year-old husband, Héctor Fernando Maseda Gutiérrez, the co-founder of the Grupo de Trabajo Decoro news agency, was transferred from his prison in the western town of Agüica to a hospital where he was to be operated. Although extremely weak, he was left in a punishment cell for three hours and was then shackled for the transfer. The order for this to be done was given by Capt. Emilio Cruz Rodríguez, who was accused of “sadism” by Pollán.Ricardo González Alfonso, the editor of the magazine De Cuba and Reporters Without Borders’ Cuba correspondent, is still in the recovery ward of the military hospital at Havana’s Combinado del Este prison, after undergoing three operations in December 2005. He is serving a 20-year sentence which he received in 2003.Ramón Velázquez Toranso of the Libertad new agency, who has been detained since 23 January of this year, was transferred to a forced-labour camp in the eastern province of Las Tunas on 3 March. When his wife and daughter asked why he had been transferred, they were told it was “on the orders of State Security.” He is serving a three-year prison sentence for being a “pre-criminal social danger.”Ahmed Rodríguez Albacia of the Jóvenes sin Censura news agency was arrested by State Security on 2 March as he was going with some other young people to an exhibition in Havana. Officials threatened him with imprisonment before letting him go. He was held for 24 hours last September, and was detained again from 4 to 12 December at State Security headquarters.Cubanacán Press editor Guillermo Fariñas Hernández, the Reporters Without Borders – Fondation de France Cyber-Freedom laureate in 2006, was assaulted on 2 March in Santa Clara by State Security officials led by Lt. Yuniel Monteagudo Reina and four members of the Association of Combatants of the Cuban Revolution. He was briefly held in a police station after the attack, which left him with bruises to the head and face. CubaAmericas News to go furtherlast_img read more

Posted by: | Posted on: June 12, 2021

Daily newspaper allowed to bring out first issue after one-month enforced delay

first_img Less press freedom than ever in Egypt, 10 years after revolution News EgyptMiddle East – North Africa to go further RSF_en After a one-month delay imposed by the authorities, the first issue of the daily newspaper Al-Ghad (“Tomorrow” in Arabic) was published today by the opposition party of the same name. It had been on the verge of coming out yesterday but was blocked at the last minute by the authorities, who finally approved its appearance today.In the issue, the leader of the Al-Ghad party, Ayman Nour, who has been in prison since 21 January, said he would be a candidate in the coming presidential election. February 6, 2021 Find out more News March 9, 2005 – Updated on January 20, 2016 Daily newspaper allowed to bring out first issue after one-month enforced delay Follow the news on Egypt Organisation Al Jazeera journalist Mahmoud Hussein back home after four years in prison Detained woman journalist pressured by interrogator, harassed by prison staff Receive email alerts Help by sharing this information January 22, 2021 Find out more EgyptMiddle East – North Africa February 1, 2021 Find out more News News ——————————————————10.02.2005New opposition daily suspended as first issue was being printedReporters Without Borders called on the Egyptian authorities today to reverse the “arbitrary” decision taken on 8 February to block publication of a new daily newspaper called Al-Ghad (“Tomorrow” in Arabic), which was to have been brought out by a new political party of the same name.”We condemn this decision by the High Council for the Press to suspend the newspaper of the first opposition party to be authorized in the last 20 years,” the press freedom organization said, arguing that the newspaper should not be made suffer because charges were brought against Dr. Ayman Nour, the party’s president. Nour has been accused of “forging official documents” and has been detained.”The decision to suspend the newspaper is directly linked to political considerations and raises doubts about Egypt’s desire to embark on a durable democratic process and establish structures in which the news media are allowed freedom of expression,” Reporters Without Borders said.The authorities should either explain their decision to suspend Al-Ghad or allow it to publish, the organization added.Reached by telephone, Al-Ghad editor Ibrahim Issa told Reporters Without Borders he was not optimistic. “If the authorities initially gave us permission to publish, it’s because they thought we would be under their control, but now that they have seen our editorial line, I don’t think they will again give us permission to publish our newspaper,” Issa said.The Al-Ghad party received permission to publish a newspaper on 28 December. The first issue was already in preparation at the state-owned Al-Ahram press when the High Council gave orders to stop the printing because the newspaper had been suspended. Staff at the press informed the newspaper, which has still not received any explanation from the authorities.The first issue included an article by Nour written from his cell, in which he described the sequence of events since his arrest on 29 January. Other articles called for amendments to the Egyptian constitution and criticised the method of election in Egypt.Al-Ghad’s editors have little hope of being able to publish even if they are successful in the courts. As a result of a complaint brought by the agriculture ministry, the Labour Party’s daily Al-Shaab is still suspended despite an appeal court decision on 23 December authorising it to resume publishing.last_img read more